5 mars 2011

Leaving home,

Jag har verkligen ägnat hela kvällen åt att leta efter en låt jag hört på radion två gånger den här veckan. Inte haft den blekaste aning om vad låten heter eller vem som sjunger den. Bara att jag tycker att den är riktigt jävla bra. Min första uppfattning var att det var någon grupp som Europe, Bon Jovi eller ja, något liknande i alla fall. Men oh, så fel jag hade. Jag hittar den till sist på en gammal klasskompis spotifylista och det visar sig vara ett bidrag till självaste Melodifestivalen med Nicke Borg, en gammal gitarrist från Backyard Babies, och låten heter Leaving home. & det hade jag aldrig i hela mitt liv kunnat gissa mig till.

Nu vet jag i alla fall att jag kommer sitta som fastklistrad framför finalen nästa Lördag och rösta som besatt för första gången på kanske fem år. För vinner inte denna låt så kan svenska folket inte vara riktigt friska i huvudet. Eller måste i alla fall vara döva. Det här är ju glasklart den bästa låten melodifestivalen någonsin skådat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar